کرامات امام جواد (ع)

معجزه ای از امام جواد علیه السلام

بانو سيده زهرا طباطبايى (در سال قريب 1370 شمسى) مبتلا به بالا آمدن شكم و توّرم مى‏شود. در سفرى به مشهد به امام رضا عليه‏ السلام براى شفاى خود متوسل مى‏ شود.

شبى در عالم رؤيا خدمت امام مى‏رسد و تقاضاى عنايت مى‏كند. امام مى‏فرمايد:  برو قم، از خواهرم معصومه عليهاالسلام جواب مى ‏گيرى.

او با خيال راحت به قم مشرّف مى ‏شود و چند روز در قم مى ‏ماند و تقاضاى شفا مى‏ نمايد.
شبى در عالم خواب، خدمت‏ حضرت‏ معصومه عليهاالسلام مشرف‏ مى ‏شود و حضرتش مى‏فرمايند: شما باخيال راحت به شهر خود (مهريز يزد) برويد، من در وقت مقتضى حضرت جواد را به سراغت مى ‏فرستم.

او به شهر خود مى ‏رود و منتظر مى ‏ماند؛ اما هر روز ورم شكمش بيشتر مى ‏شود و دكتر هم نمى ‏رود. بر اثر سماجت بستگان، به آن‏ها مى ‏گويد: امشب را مهلت بدهيد اگر شفا نگرفتم، فردا به دكتر مى ‏روم.
شب در تنهايى و خلوت مدتى گريه مى كند و عرضه مى دارد حضرت معصومه عليهاالسلام وعده داديد تا بموقع حضرت جواد عليه‏ السلام را بفرستيد، پس كى وقتش مى ‏رسد؟
پس از توسل (در فصل تابستان)، در ايوان منزل مى ‏خوابد ناگاه بيدار مى‏ شود و مى ‏بيند منزلش روشن است و سيّد جوانى ـ حدود 25 ساله ـ از راهرو منزل تشريف فرما مى‏ شود سؤال مى ‏كند شما كى هستيد و از درهاى بسته چگونه آمده ‏ايد؟
مى‏فرمايد: من جواد الائمه هستم و آمده ‏ام ترا شفا بدهم.
پس سيده مى ‏بيند كه حضرت با چاقوى جرّاحى، شكم او را مى‏ شكافد و غدّه بزرگى را بيرون مى ‏آورد و سپس جاى شكاف را بخيه مى ‏زند بعد مى ‏فرمايد: تو ديگر خوب شدى؛ و آنگاه ناپديد مى‏شود.

سيده مى ‏خوابد صبح بيدار مى ‏شود مى‏بيند هيچ جاى ورم و ناراحتى نيست و جاى عمل جراحى به صورت يك خط قرمز و بخيه با نخ سبز مشاهده مى‏ شود و عطر عجيبى از رطوبت عمل منزل را عطرآگين مى ‏كند.
پس از شفا، اقوام مَحرم جايگاه عمل و عدد بخيه را مى‏ بينند و تعجب مى ‏كنند؛ لباس او را بعنوان تبرك مى‏ برند و سپس بانوان زرتشتى به ديدار او مى ‏آيند و از اين عمل معجزه آسا مسلمان مى‏ شوند.

 منبع : سایت گلستان کشمیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا