کرامات امام حسین (ع)

پرپایی ده شب روضه امام حسین توسط جواهر فروش فرانسوى

مرحوم شيخ محمّد باقر واعظ گفت: درماه محرم از طرف تجّار ايرانى مقيم پاريس فرانسه به آنجا دعوت شدم.

در شب اول يك جواهر فروش فرانسوى با همسر و پسر خود در مركز ايرانيان كه آنجا ساكن بودم نزدم آمد و گفت: من نذر كرده‏ام ده شب براى امام حسين عليه‏ السلام روضه بخوانم. من قبول كردم و هر شب بعد از ختم مجلس ايرانيان مرا به منزل آن شخص مى ‏بردند.
هنگام مصيبت دوستان ايرانى مى‏ گريستند و آنان با حالت مغموم گوش مى‏ دادند. شب عاشورا به خاطر بعضى گرفتارى ‏ها نشد، تا به منزل تاجر بروم.
فردا كه روز عاشورا بود با حالت افسرده نزدم آمد و گِله كرد. من عذرخواهى كردم و بنا شد يازدهم براى اكمال نذر او منزلش بروم.
شب يازدهم يكصد ليره طلا به من داد!! من گفتم: تا علت نذر خود را نگوئى اين مبلغ را قبول نمى ‏كنم!

او گفت: سال گذشته درماه محرم در بمبئى هندوستان بودم. صندوقچه جواهراتم كه تمام سرمايه ‏ام در آن بود به سرقت رفت. خيلى نگران شدم تا آنجا كه فكر مى كردم سكته كنم.
در زير محل تجارتم، خيابانى بود كه مسلمانان با سر و پاى برهنه درحال سينه زنى و عزادارى بودند. من از پله‏ ها به خيابان رفتم و در جمع عزاداران مشغول سوگوارى شدم.
در آن حال متوجه امام حسين عليه‏ السلام صاحب عزا شدم و نذر كردم كه اگر جواهراتم به من برسد، سال آينده هر جا كه باشم مجلس عزا منعقد كنم و صد ليره به روضه خوان بدهم.
بعد از نذر، چند قدمى نرفته بودم كه شخصى نفس زنان و با رنگ پريده صندوقچه را به دستم داد و ناپديد شد. قدرى راه رفتم و بعد به خانه آمدم و صندوقچه را باز كردم و جواهراتم راشمردم ديدم هيچ چيزى از آن كم نشده است؛ لذا امسال اين مجلس را بخاطر آن توجه امام حسين عليه‏ السلام به نذرم، انجام دادم.

منبع : سایت گلستان کشمیری

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا