کرامات امام حسین (ع)

شیخ جعفر شوشتری:علم وحافظه والهامات بى‏نظیرى به من داده شد!

از نادر افرادى كه در منبر و وعظ صاحب نَفَس بود و كلامش در مستمع تأثير مى‏گذارد، شيخ جعفر شوشترى (متوفى 1302 ق) بود.

در شرح احوالش نوشته‏اند، بعد از مراجعت از نجف به وطنش شوشتر، مشغول ارشاد مى‏شود. اما ضعيف بودن حافظه سبب مى‏شد كه بالاى منبر تفسير صافى و روضة الشهداء كاشفى را از رو براى مردم بخواند!
يكسال گذشت؛ ماه محرم هم در پيش بود. خودش مى‏گويد:
فكر كردم تا كى براى مردم از روى كتاب موعظه و مصيبت بخوانم. پس متوسل شدم؛ و بر اثر خستگى و نگرانى به خواب رفتم. در عالم خواب ديدم:

 در زمين كربلا هستم، چشمم به خيمه‏اى افتاد كه برافراشته بود و دشمنان در مقابل خيمه ايستاده بودند. جلو رفتم و داخل خيمه شدم، ديدم امام حسين عليه ‏السلام نشسته بودند. بعد از سلام مرا نزد خود جاى دادند و به حبيب بن مظاهر فرمودند: فلانى مهمان ما مى‏باشد، از او پذيرايى كنيد. آب نزد ما پيدا نمى‏شود، ولى آرد و روغن موجود است، برايش طعامى درست كنيد. حبيب بن مظاهر از جاى برخاست و بعد از چند لحظه به داخل خيمه آمد و طعامى پيش من گذاشت. فراموش نمى ‏كنم كه قاشقى هم در ظرف طعام بود؛ چند لقمه از آن طعام بهشتى را خوردم، بلافاصله از خواب بيدار شدم.

دريافتم كه از بركت آن، علم و حافظه و الهامات بى‏ نظيرى به من داده شد. كتاب «خصائص الحسنيه» درباره امام حسين عليه‏ السلام كه بسيار ارزنده است، از قلم اوست. و تأثير مواعظ او در منبر، زبان زد خاص و عام شد.

منبع : سایت گلستان کشمیری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا